Proces składania zamówień online w Tchibo
W celu zawarcia, wykonania lub wypowiedzenia umowy sprzedaży (w tym złożenia zamówienia online) lub dochodzenia roszczenia związanego z zawartą umową/złożonym zamówieniem, przetwarzamy Państwa dane osobowe takie jak:
Imię i nazwisko
Adres do wysyłki faktury i dostawy
Adres e-mail
Dane dotyczące faktur i płatności
W stosownych przypadkach, data urodzenia
W stosownych przypadkach, numer telefonu
Obsługa procesu realizacji zamówień obejmuje również wysyłkę zamówień, obsługę płatności, przesyłanie elektronicznych potwierdzeń zamówień i faktur, kontakt w sprawie zamówień i zawartych umów (w związku z czym przetwarzamy również Państwa dane kontaktowe).
Podstawą prawną takiego przetwarzania jest Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Podają nam Państwo dane w związku z nawiązaniem i realizacja stosunku umownego pomiędzy Państwem a Tchibo.
Z kolei podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes) jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
O ile nie wykorzystamy Państwa danych kontaktowych do celów marketingu bezpośredniego, dane, które zostały zebrane w związku z zawarciem i realizacją umowy, będą przechowywane do upływu okresu przedawnienia roszczeń z tytułu umów sprzedaży (przez 3 lata od zakończenia umowy). Ze względu na konieczność wypełniania obowiązków prawnych natury podatkowej i księgowej, część tych danych osobowych będzie przechowywana przez okres 6 lat od dnia realizacji poszczególnych umów / zamówień.
Konto klienta online
W celu zapewnienia Państwu możliwie największej wygody podczas dokonywania zakupów, dajemy Państwu możliwość trwałego zapisania Państwa danych osobowych na chronionym hasłem koncie klienta. Rejestracja jest dobrowolna. W tym przypadku dochodzi do zawarcia przez Państwa z nami umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (umowa obejmuje rejestrację i utrzymanie konta klienta w naszym serwisie). Po utworzeniu konta klienta nie jest konieczne ponowne wprowadzanie danych. Ponadto, w każdej chwili mają Państwo dostęp do danych, które są przechowywane na Państwa koncie klienta. Mogą Państwo również poprawić te dane. Oprócz danych, które są wymagane w momencie składania zamówienia, należy również podać własne hasło, aby założyć konto klienta. Wraz z adresem e-mail jest ono potrzebne do uzyskania dostępu do konta klienta. W związku z założeniem konta klienta Państwa dane osobowe są również przetwarzane na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia i wykonywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Państwem a Tchibo. Dane przetwarzane dla celów rejestracji w serwisie będą przetwarzane do czasu ewentualnego usunięcia konta klienta (czego skutkiem będzie rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną). Proszę pamiętać, że usunięcie konta klienta online prowadzi tylko do usunięcia go w naszym systemie sklepu internetowego. Nie musi to prowadzić do usunięcia danych osobowych w innych systemach, jeśli np. mamy obowiązek prawny dalszego przechowywania danych.
Po zalogowaniu na urządzeniu zapisywane są ciasteczka stałe. Dzięki tej funkcji masz przez 365 dni po pierwszym zalogowaniu zapewniony wygodny dostęp do swojego koszyka, przechowalni i stanu punktów lojalnościowcych, tzw. Ziaren bez konieczności ponownego podania hasła. Jednak ze względów bezpieczeństwa dostęp do niektórych opcji dostępnych w ramach konta oraz zamówień i zmiany danych adresowych i płatniczych nadal będzie chroniony hasłem. Jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, wyloguj się na koniec wizyty za pomocą opcji „Wyloguj”. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust, 1 lit. f) RODO. Uzasadniony interes prawny wynika z chęci zapewnienia Ci wygody podczas wizyty na naszej stronie i użytkowania naszej aplikacji. Więcej informacji o ciasteczkach znajdziesz tutaj.
Składanie zamówień online w sklepach stacjonarnych Tchibo
W przypadku złożenia zamówienia online w jednym z naszych sklepów stacjonarnych lub dostarczenia zamówienia do wybranego sklepu stacjonarnego, przetwarzanie danych odbywa się w sposób opisany powyżej. W przypadku złożenia zamówienia z dostawą do jednego z naszych sklepów, zostaną Państwo poinformowani za pomocą wiadomości e-mail, SMS lub telefonicznie, gdy Państwa zamówienie będzie gotowe do odbioru w sklepie.
Raportowanie
Ponadto na podstawie zamówień gromadzimy kluczowe dane handlowe i oceniamy je, nie odnosząc się do konkretnych osób. Celem tego jest komercyjna optymalizacja naszych procesów. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (nasz prawnie uzasadniony interes).
W każdej chwili mają Państwo prawo do bezpłatnego dostępu do swoich danych osobowych, ich przenoszenia, poprawiania ograniczenia ich przetwarzania i, w stosownym przypadkach, usuwania, jak również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, które są przez nas przetwarzane.
Szczegóły dotyczące logistyki realizacji zamówień