Deklaracja dostępności dla Tchibo Warszawa sp. z o.o.
Niniejsza deklaracja dostępności obowiązuje dla następującej witryny internetowej firmy Tchibo Warszawa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ul. Dziekońskiego 3, 00-728 Warszawa)
a także dla naszej oferty w aplikacji mobilnej Tchibo.
Na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 w sprawie wymogów dostępności produktów i usług, a także polskiejj Ustawy o wzmocnieniu dostępności („Dyrektywa o dostępności“) oraz Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. z 2024 r. poz. 731), („Ustawa o dostępności”) ustawodawca dąży do budowania bardziej inkluzywnego społeczeństwa oraz wspierania ludzi z niepełnosprawnościami w prowadzeniu samodzielnego, niezależnego życia. Również w Tchibo naszym celem jest umożliwienie wszystkim ludziom – niezależnie od ich zdolności – jak najlepszego dostępu do naszej oferty online. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby stale ulepszać nasze witryny internetowe pod kątem dostępności cyfrowej, opierając się na wytycznych Web Content Accessibility Guidelines („WCAG”) w wersji 2.2.
Opis naszej usługi
Poprzez naszą witrynę internetową oferujemy sklep internetowy, w którym nasi klienci mogą zakupić przede wszystkim szeroką gamę produktów kawowych oraz ekspresów do kawy, ale również produktów tekstylnych, mebli, a także artykułów gospodarstwa domowego i dóbr konsumpcyjnych w ramach zmieniających się co tydzień stref tematycznych.
Status zgodności
Zobowiązania do projektowania sklepów internetowych (jako usługi w elektronicznym obrocie prawnym) w sposób zapewniający ich szeroką dostępność wynikają z Dyrektywy o dostępności oraz Ustawy o dostępności Według tych aktów prawnych strony internetowe winny być projektowane tak, aby w sposób spójny i odpowiedni zapewniały one właściwą czytelność, obsługę, zrozumiałość oraz elastyczność. Co to oznacza dla systemu prowadzenia użytkownika na naszych stronach internetowych?
Dokładamy starań, aby nasze treści były czytelne. Zwracamy między innymi uwagę na wystarczający kontrast i odpowiednie różnice kolorystyczne pomiędzy tekstem a tłem.
Funkcje oraz przyciski ekranowe naszej witryny internetowej projektujemy w taki sposób, aby były one łatwe w obsłudze. Dzięki temu nasza witryna internetowa może być obsługiwana (nawigacja na niej jest możliwa) nie tylko za pomocą myszy komputerowej, ale również za pomocą klawiatury (poprzez klawisz Tab).
W ramach komunikacji z naszymi klientami poprzez stronę internetową zwracamy uwagę na to, aby teksty były napisane prostym i jasnym językiem, tak aby przekazywane treści były zrozumiałe dla wszystkich ludzi.
Poza tym dbamy o to, ażeby nasza witryna internetowa była zbudowana w sposób na tyle elastyczny, aby zapewniać kompatybilność z rozmaitymi technologiami wspomagającymi (na przykład czytnikami ekranu) oraz możliwość otwierania i sprawnego działania w różnych przeglądarkach internetowych na różnych urządzeniach końcowych.
Kontrola przestrzegania tychże wymagań polega na ciągłej samoocenie w trakcie projektowania, programowania oraz sprawdzania stanu aktualizacji. Aby osiągać optymalne rezultaty, korzystamy w tym celu z oprogramowana asystującego Eye-Able, dostarczanego przez firmę Web Inclusion GmbH. Ocena następuje zgodnie wymogami ustawowymi oraz globalnymi normami w tym zakresie (EN 301 549, WCAG 2.2 Level AA).
Ustawicznie pracujemy nad tym, aby ciągle ulepszać wrażenia z korzystania z naszych stron internetowych dla wszystkich ludzi oraz jak najlepiej optymalizować ich cyfrową dostępność w ramach aktualnie obowiązujących wymagań prawnych. Zidentyfikowaliśmy przy tym niżej wymienione obszary, nad którymi obecnie aktywnie pracujemy w celu osiągnięcia powyższego celu:
Ulepszenia w obrębie treści
Optymalizacja opisów obrazów: Systematycznie rozszerzamy teksty alternatywne do obrazów stosowanych na naszych stronach internetowych, aby uczynić je dostępnymi dla czytników ekranu i innych technologii asystujących.
Ulepszenie opisów przycisków ekranowych oraz linków: Dbamy o to, aby wszystkie elementy interaktywne naszej witryny internetowej były jednoznacznie opisane i jasno komunikowały swoją funkcję.
Dostosowanie pól w formularzach: Optymalizujemy opisy oraz teksty pomocnicze, aby ułatwić ogólną obsługę naszych stron.
Spójna struktura nagłówków: Ulepszamy hierarchię i uzupełniamy nasze nagłówki, aby ułatwić użytkownikom nawigowanie na naszych stronach internetowych.
Ulepszenia w obrębie designu
Poprawa kontrastu kolorystycznego: Dostosowujemy kolory tekstów oraz tła w taki sposób, aby zwiększyć czytelność dla wszystkich użytkowników.
Optymalizacja powierzchni dotykowych: Powiększamy przełączniki/przyciski ekranowe i inne elementy interaktywne, aby ułatwić obsługę naszych stron internetowych na ekranach dotykowych.
Ulepszenia techniczne
Nawigacja za pomocą klawiatury: Optymalizujemy kolejność fokusowania i dbamy o to, ażeby wszystkie elementy na stronie były dostępne za pomocą klawiatury.
Implementacja atrybutów ARIA (Accessible Rich Internet Applications): Ulepszamy zastosowanie atrybutów ARIA, tak aby udostępnić złożone treści oraz interakcje dla technologii asystujących lub też je ukryć.
Optymalizacja struktury list: Pracujemy nad prawidłową strukturą semantyczną naszych list oraz list opisowych.
Ulepszenie funkcjonalności efektu powiększania: Dostosowujemy ustawienia tzw. viewportu (czyli obszaru wyświetlania treści w przeglądarce), tak aby wszyscy użytkownicy mogli powiększać naszą witrynę internetową według własnych potrzeb.
Informacja zwrotna i możliwości kontaktu z nami
Cały czas dokładamy starań, aby zwiększyć dostępność cyfrową naszej oferty w Internecie. Jeżeli na naszej witrynie internetowej dostrzegasz jakiekolwiek bariery techniczne, możesz bezpośrednio powiadomić nas o nich:
za pomocą naszego odpowiedniego formularza kontaktowego: https://www.tchibo.pl/contact
. na piśmie - osobiście w siedzibie Tchibo Warszawa sp. z o.o. lub poprzez wysłanie przesyłką pocztową (adres: Tchibo Warszawa sp.z o.o.: ul. Dziekońskiego 3, 00-728 Warszawa)lub
ustnie - telefonicznie pod numerem 801 080 016 albo osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie Tchibo Warszawa sp.z o.o.: ul. Dziekońskiego 3, 00-728 Warszawa.
Odpowiedź na zgłoszenie udzielana jest w terminie 30 dni od wpłynięcia zgłoszenia.
W przypadku braku zadowolenia z odpowiedzi na zgłoszenie możliwe jest również złożenie skargi do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), który Polsce jest organem odpowiedzialnym za monitorowanie wdrażania przepisów Ustawy o dostępności (https://www.pfron.org.pl/kontakt/).
Data utworzenia
Niniejsza deklaracja została utworzona w dniu 27.06.2025 i jest na bieżąco aktualizowana.