Deklaracja dostępności dla Tchibo Warszawa sp. z o.o.

Niniejsza deklaracja dostępności obowiązuje dla następującej witryny internetowej firmy Tchibo Warszawa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  (ul. Dziekońskiego 3, 00-728 Warszawa) 

a także dla naszej oferty w aplikacji mobilnej Tchibo. 

Na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 w sprawie wymogów dostępności produktów i usług, a także polskiejj Ustawy o wzmocnieniu dostępności („Dyrektywa o dostępności“) oraz Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. z 2024 r. poz. 731), („Ustawa o dostępności”) ustawodawca dąży do budowania bardziej inkluzywnego społeczeństwa oraz wspierania ludzi z niepełnosprawnościami w prowadzeniu samodzielnego, niezależnego życia. Również w Tchibo naszym celem jest umożliwienie wszystkim ludziom – niezależnie od ich zdolności – jak najlepszego dostępu do naszej oferty online. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby stale ulepszać nasze witryny internetowe pod kątem dostępności cyfrowej, opierając się na wytycznych Web Content Accessibility Guidelines („WCAG”) w wersji 2.2.   

Opis naszej usługi

Poprzez naszą witrynę internetową oferujemy sklep internetowy, w którym nasi klienci mogą zakupić przede wszystkim szeroką gamę produktów kawowych oraz ekspresów do kawy, ale również produktów tekstylnych, mebli, a także artykułów gospodarstwa domowego i dóbr konsumpcyjnych w ramach zmieniających się co tydzień stref tematycznych.

Status zgodności

Zobowiązania do projektowania sklepów internetowych (jako usługi w elektronicznym obrocie prawnym) w sposób zapewniający ich szeroką dostępność wynikają z Dyrektywy o dostępności oraz Ustawy o dostępności Według tych aktów prawnych strony internetowe winny być projektowane tak, aby w sposób spójny i odpowiedni zapewniały one właściwą czytelność, obsługę, zrozumiałość oraz elastyczność. Co to oznacza dla systemu prowadzenia użytkownika na naszych stronach internetowych? 

  • Dokładamy starań, aby nasze treści były czytelne. Zwracamy między innymi uwagę na wystarczający kontrast i odpowiednie różnice kolorystyczne pomiędzy tekstem a tłem.

  • Funkcje oraz przyciski ekranowe naszej witryny internetowej projektujemy w taki sposób, aby były one łatwe w obsłudze. Dzięki temu nasza witryna internetowa może być obsługiwana (nawigacja na niej jest możliwa) nie tylko za pomocą myszy komputerowej, ale również za pomocą klawiatury (poprzez klawisz Tab).

  • W ramach komunikacji z naszymi klientami poprzez stronę internetową zwracamy uwagę na to, aby teksty były napisane prostym i jasnym językiem, tak aby przekazywane treści były zrozumiałe dla wszystkich ludzi.

  • Poza tym dbamy o to, ażeby nasza witryna internetowa była zbudowana w sposób na tyle elastyczny, aby zapewniać kompatybilność z rozmaitymi technologiami wspomagającymi (na przykład czytnikami ekranu) oraz możliwość otwierania i sprawnego działania w różnych przeglądarkach internetowych na różnych urządzeniach końcowych. 

Kontrola przestrzegania tychże wymagań polega na ciągłej samoocenie w trakcie projektowania, programowania oraz sprawdzania stanu aktualizacji. Aby osiągać optymalne rezultaty, korzystamy w tym celu z oprogramowana asystującego Eye-Able, dostarczanego przez firmę Web Inclusion GmbH. Ocena następuje zgodnie wymogami ustawowymi oraz globalnymi normami w tym zakresie (EN 301 549, WCAG 2.2 Level AA).

Ustawicznie pracujemy nad tym, aby ciągle ulepszać wrażenia z korzystania z naszych stron internetowych dla wszystkich ludzi oraz jak najlepiej optymalizować ich cyfrową dostępność w ramach aktualnie obowiązujących wymagań prawnych. Zidentyfikowaliśmy przy tym niżej wymienione obszary, nad którymi obecnie aktywnie pracujemy w celu osiągnięcia powyższego celu:

Ulepszenia w obrębie treści   

  • Optymalizacja opisów obrazów: Systematycznie rozszerzamy teksty alternatywne do obrazów stosowanych na naszych stronach internetowych, aby uczynić je dostępnymi dla czytników ekranu i innych technologii asystujących.

  • Ulepszenie opisów przycisków ekranowych oraz linków: Dbamy o to, aby wszystkie elementy interaktywne naszej witryny internetowej były jednoznacznie opisane i jasno komunikowały swoją funkcję.

  • Dostosowanie pól w formularzach: Optymalizujemy opisy oraz teksty pomocnicze, aby ułatwić ogólną obsługę naszych stron.

  • Spójna struktura nagłówków: Ulepszamy hierarchię i uzupełniamy nasze nagłówki, aby ułatwić użytkownikom nawigowanie na naszych stronach internetowych.  

Ulepszenia w obrębie designu

  • Poprawa kontrastu kolorystycznego: Dostosowujemy kolory tekstów oraz tła w taki sposób, aby zwiększyć czytelność dla wszystkich użytkowników.

  • Optymalizacja powierzchni dotykowych: Powiększamy przełączniki/przyciski ekranowe i inne elementy interaktywne, aby ułatwić obsługę naszych stron internetowych na ekranach dotykowych.  

Ulepszenia techniczne

  • Nawigacja za pomocą klawiatury: Optymalizujemy kolejność fokusowania i dbamy o to, ażeby wszystkie elementy na stronie były dostępne za pomocą klawiatury.

  • Implementacja atrybutów ARIA (Accessible Rich Internet Applications): Ulepszamy zastosowanie atrybutów ARIA, tak aby udostępnić złożone treści oraz interakcje dla technologii asystujących lub też je ukryć.

  • Optymalizacja struktury list: Pracujemy nad prawidłową strukturą semantyczną naszych list oraz list opisowych.

  • Ulepszenie funkcjonalności efektu powiększania: Dostosowujemy ustawienia tzw. viewportu (czyli obszaru wyświetlania treści w przeglądarce), tak aby wszyscy użytkownicy mogli powiększać naszą witrynę internetową według własnych potrzeb.  

Informacja zwrotna i możliwości kontaktu z nami

Cały czas dokładamy starań, aby zwiększyć dostępność cyfrową naszej oferty w Internecie. Jeżeli na naszej witrynie internetowej dostrzegasz jakiekolwiek bariery techniczne, możesz bezpośrednio powiadomić nas o nich:

  1. za pomocą naszego odpowiedniego formularza kontaktowego: https://www.tchibo.pl/contact

  2. . na piśmie - osobiście w siedzibie Tchibo Warszawa sp. z o.o. lub poprzez wysłanie przesyłką pocztową (adres: Tchibo Warszawa sp.z o.o.: ul. Dziekońskiego 3, 00-728 Warszawa)lub

  3. ustnie - telefonicznie pod numerem 801 080 016 albo osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie Tchibo Warszawa sp.z o.o.: ul. Dziekońskiego 3, 00-728 Warszawa.

Odpowiedź na zgłoszenie udzielana jest w terminie 30 dni od wpłynięcia zgłoszenia.

W przypadku braku zadowolenia z odpowiedzi na zgłoszenie możliwe jest również  złożenie skargi do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), który  Polsce jest organem odpowiedzialnym za monitorowanie wdrażania przepisów Ustawy o dostępności (https://www.pfron.org.pl/kontakt/).

Data utworzenia

Niniejsza deklaracja została utworzona w dniu 27.06.2025 i jest na bieżąco aktualizowana.